Invoering gratis ruilbeleid

Invoering gratis ruilbeleid

Met het invoeren van het gratis ruilbeleid proberen wij te zorgen dat de klant altijd bij het juiste product uitkomt. Wij vinden het belangrijk dat wij actief meedenken met de klant.

Invoering gratis ruilbeleid Aanhangwagendirect

Het komt wel eens voor dat er producten retour gezonden worden naar ons. Dat is voor ons een teken dat het product niet goed is bevallen. Redenen voor retour zenden kunnen zijn dat het niet past of dat het product anders dan verwacht is. Nou is het simpelweg terugsturen van het product altijd goed. Maar omdat wij het belangrijk vinden om goed met je mee te denken hebben wij de optie om gratis te ruilen ingevoerd. 

Met gratis ruilen helpen we je graag het juiste product te selecteren.

 

Dit betekent dat als je niet tevreden bent over het product je deze kan omruilen met een vergelijkbaar product. Wij zijn daarvoor altijd beschikbaar om je te helpen met het vinden van het juiste product. Een voordeel van het ruilbeleid is dat de kosten van het retour zenden gratis zijn. Wel moet de aanschafprijs van het product minimaal €20,- zijn. Wil je alleen het product retour zenden en geen vervangend product? Dat kan natuurlijk nog steeds, alleen zullen de kosten van terugsturen voor jezelf zijn. 

Gratis ruilen aanhangwagendirect

Stappenplan ruilen

  1. 1. Maak een account aan met hetzelfde email adres dat je als "gast" gebruikt hebt om te bestellen (als je al een account hebt kan je deze stap overslaan).
  2. 2. Log in op je account 
  3. 3. Ga naar Mijn bestellingen overzicht waar je recente orders staan weergegeven.
  4. 4. Klik op 'bekijken' naast de order die je (deels) wilt omruilen.
  5. 5. Klik op 'artikel retourneren' om de retourzending aan te maken van het om te ruilen artikel.
  6. 6. Geef aan welke artikelen je wilt retourneren en ook de hoeveelheid.
  7. 7. Geef reden op en de actie "graag ruilen voor een alternatief artikel".
  8. 8. Weet je al welk alternatief artikel je wil ontvangen? vul dit dan in bij " opmerkingen"
  9. 9. Klik rechtsonder op 'verstuur'.
  10. 10. Wij nemen het ruilverzoek in behandeling en nemen contact op om het alternatief te bespreken en retourlabel naar je op te sturen.
  11. 11. Breng het pakket met label naar een afleverpunt van PostNL ((let op: alleen zendingen tot 30 kg kunnen met PostNL verzonden worden, als je pakket zwaarder is verzoeken wij je contact met onze klantenservice op te nemen).
  12. 12. Na ontvangst van de retour versturen wij het alternatief gekozen artikel. Eventuele verschillen in prijs worden verrekend.

 

Hoe reageren onze klanten hierop?

Wij hebben sinds de invoering van ons gratis ruilbeleid veel positieve reacties gekregen. Eén van die positieve reacties kwam van meneer Knuiman, die een neuswiel besteld had. Toen het neuswiel aankwam bleek dat de afmetingen niet passend waren op de aanhanger.

Het artikel kwam retour en omdat wij actief mee willen denken hebben wij gezocht naar een alternatief artikel. Dit artikel is toegestuurd en meneer Knuiman heeft ons laten weten dat hij erg tevreden was over het meedenken van Aanhangwagendirect. Het nieuwe artikel was precies goed!

Meer informatie over het retour / ruilbeleid vind je op deze pagina.

 

 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
webshop keurmerk