Ongeremde koppelingen voor aanhangers

Ongeremde aanhanger koppelingen van AL-KO, Albe, Knott en Winterhoff - allé afmetingen en trekvermogens - direct uit voorraad leverbaar - caravan koppeling
Lees meer
Sorteer op:

Ongeremde aanhanger koppelingen van AL-KO, Albe, Knott en Winterhoff - allé afmetingen en trekvermogens - direct uit voorraad leverbaar - caravan koppeling

Welke ongeremde koppeling heb ik nodig voor mijn aanhanger?

Voor ongeremde aanhangwagens is het merk koppeling minder belangrijk maar de aansluitmaat des te meer.  Daarom adviseren wij altijd hetzelfde type koppeling te gebruiken om geen problemen met de aansluiting te krijgen. 

Wat bepaald de juiste aansluitmaat van de ongeremde koppeling?

Wanneer je een ongeremde koppeling gaat vervangen is het belangrijk om met de volgende gegevens rekening te houden

  • Trekvermogen - Het trekvermogen is altijd 750kg en soms zoals bij Winterhoff 800 kg. Daarna zijn koppelingen bijna altijd geremd.
  • Bevestigingsvorm - de bevestigingsvorm is de vorm waarom de koppeling bevestigd dient te worden; deze kan rechthoekig ( koker) of rond zijn en zijn er in verschillende breedtes.
  • Aansluitmaten - tot slot is het belangrijk om de aansluitmaten van de bouten te controleren zodat je zeker weet dat deze overeen komen met de huidige. Deze kunnen horizontaal, verticaal of een combinatie van beide zijn.

Welke ongeremde Knott koppeling heb ik nodig?

Om je ongeremde Knott koppeling te vervangen is het belangrijk om met de volgende punten rekening te houden

  • Trekvermogen - het is belangrijk om te weten wat het minimale trekvermogen van de koppeling moet zijn.
  • Bevestigingsvorm - de bevestigingsvorm is de vorm waarom de koppeling bevestigd dient te worden; deze kan rechthoekig of rond zijn en is er in verschillende breedtes.
  • Aansluitmaten - tot slot is het belangrijk om de aansluitmaten te controleren zodat je zeker weet dat deze overeen komen met de huidige. Deze kunnen horizontaal, verticaal of een combinatie van beiden zijn.

Hoe beveilig ik mijn ongeremde Knott koppeling?

  • Disselsloten - disselsloten worden onder, boven of om de koppeling heen geplaatst. Deze koppelingssloten zorgen er voor dat de aanhanger niet aan- en afgekoppeld kan worden wanneer deze op slot staan. Verzekeraars eisen in de meeste gevallen dat je gebruik maakt van een SCM gekeurd slot als je de aanhanger wil verzekeren. SCM gekeurde sloten vind je hier en ongekeurde disselsloten hier.
  • Steeksloten - steeksloten worden in het handvat van de koppeling geplaatst en zorgen er voor dat deze niet meer naar boven en beneden kan. Steeksloten vind je hier.

Welke ongeremde AL-KO koppeling heb ik nodig?

Om je ongeremde AL-KO koppeling te vervangen is het belangrijk om met de volgende punten rekening te houden

  • Trekvermogen - het is belangrijk om te weten wat het minimale trekvermogen van de koppeling moet zijn.
  • Bevestigingsvorm - de bevestigingsvorm is de vorm waarom de koppeling bevestigd dient te worden; deze kan rechthoekig of rond zijn en is er in verschillende breedtes.
  • Aansluitmaten - tot slot is het belangrijk om de aansluitmaten te controleren zodat je zeker weet dat deze overeen komen met de huidige. Deze kunnen horizontaal, verticaal of een combinatie van beiden zijn.

Hoe beveilig ik mijn AL-KO koppeling?

  • Disselsloten - disselsloten worden onder, boven of om de koppeling heen geplaatst. Deze koppelingssloten zorgen er voor dat de aanhanger niet aan- en afgekoppeld kan worden wanneer deze op slot staan. Verzekeraars eisen in de meeste gevallen dat je gebruik maakt van een SCM gekeurd slot als je de aanhanger wil verzekeren. SCM gekeurde sloten vind je hier en ongekeurde disselsloten hier.
  • Steeksloten - steeksloten worden in het handvat van de koppeling geplaatst en zorgen er voor dat deze niet meer naar boven en beneden kan. Steeksloten vind je hier.

Welke ongeremde Winterhoff koppeling heb ik nodig?

Om je ongeremde Winterhoff koppeling te vervangen is het belangrijk om met de volgende punten rekening te houden

  • Trekvermogen - het is belangrijk om te weten wat het minimale trekvermogen van de koppeling moet zijn.
  • Bevestigingsvorm - de bevestigingsvorm is de vorm waarom de koppeling bevestigd dient te worden; deze kan rechthoekig of rond zijn en is er in verschillende breedtes.
  • Aansluitmaten - tot slot is het belangrijk om de aansluitmaten te controleren zodat je zeker weet dat deze overeen komen met de huidige. Deze kunnen horizontaal, verticaal of een combinatie van beiden zijn.

Hoe beveilig ik mijn ongeremde Winterhoff koppeling?

  • Disselsloten - disselsloten worden onder, boven of om de koppeling heen geplaatst. Deze koppelingssloten zorgen er voor dat de aanhanger niet aan- en afgekoppeld kan worden wanneer deze op slot staan. Verzekeraars eisen in de meeste gevallen dat je gebruik maakt van een SCM gekeurd slot als je de aanhanger wil verzekeren. SCM gekeurde sloten vind je hier en ongekeurde disselsloten hier.
  • Steeksloten - steeksloten worden in het handvat van de koppeling geplaatst en zorgen er voor dat deze niet meer naar boven en beneden kan. Steeksloten vind je hier.

Welke ongeremde Albe koppeling heb ik nodig?

Om je ongeremde Albe koppeling te vervangen is het belangrijk om met de volgende punten rekening te houden

  • Trekvermogen - het is belangrijk om te weten wat het minimale trekvermogen van de koppeling moet zijn.
  • Bevestigingsvorm - de bevestigingsvorm is de vorm waarom de koppeling bevestigd dient te worden; deze kan rechthoekig of rond zijn en is er in verschillende breedtes.
  • Aansluitmaten - tot slot is het belangrijk om de aansluitmaten te controleren zodat je zeker weet dat deze overeen komen met de huidige. Deze kunnen horizontaal, verticaal of een combinatie van beiden zijn.