Vraag & Antwoord
Veel gestelde vragen over retourneren & ruilen
Hoe werkt het retourneren of ruilen van artikelen?
Wanneer een product niet past of naar wens is kan je deze natuurlijk binnen de geldende termijn van 30 dagen retourneren of omruilen voor een ander vergelijkbaar product. Je kan je retour online aanmelden en direct een label printen. We leggen je graag uit hoe dit in zijn werk gaat op onze retourpagina.
Na het retour melden en terugsturen wordt de zending door ons behandeld. Heb je gekozen voor terugbetaling? Dan wordt het bedrag binnen 3 werkdagen via dezelfde betaalmethode teruggestort. Heb je gekozen voor ruilen. Dan ontvang je een vouchercode waarmee je een nieuwe bestelling kan doen.
Wat is de status van mijn retouraanvraag?
Deze aanvraag zal in sommige gevallen handmatig goedgekeurd moeten worden door onze medewerkers, dit doen we
tijdens openingstijden binnen 3 uur.
In de bevestigingsmail van je retouraanvraag vind je een knop waarmee je ook altijd de status kunt zien. De e-mail ontvang je vanuit onze portal Returnless. Uiteraard kan onze klantenservice je ook altijd helpen.
Ik heb een verkeerd product besteld/ontvangen, wat moet ik doen?
We lossen dit graag voor je op. Hiervoor vragen we je een retourmelding te doen in ons retourportaal. Je komt bij de juiste retourportaal boven aan deze pagina. Wij beoordelen je melding binnen 24 uur.
Moet ik wachten op een voucher of kan ik alvast opnieuw bestellen?
Je kunt ook alvast opnieuw bestellen als je haast hebt! Kies dan bij het aanmelden van de retour voor optie:“geld terug”, zodat je geen vouchercode ontvangt van ons maar een terugbetaling.
Hoelang duurt het voordat ik de vouchercode krijg?
Zodra het pakket fysiek bij ons is aangekomen, krijg je binnen 2 werkdagen de voucher van ons per e-mail.
Kunnen jullie ook de gewenste nieuwe producten versturen in plaats van een vouchercode?
Dat kan helaas niet, ruilen werkt bij ons enkel door middel van een vouchercode ter waarde van het aankoopbedrag. Daarmee kun je de gewenste artikelen via onze webshop bestellen en wordt het bedrag verrekend.
Kan ik 2 verschillende orders gezamenlijk retour sturen zodat ik maar 1x retourkosten betaal?
Dat kan! indien de andere order ook binnen de termijn van 30 dagen zit en aan onze voorwaarden voldoet. Vermeld wel fysiek op een papier in de doos het andere betreffende ORD bestelnummer, en stel onze klantenservice hier van te voren ook van op de hoogte door middel van een e-mail of extra opmerking in de retourportaal.
Kan ik de producten ook fysiek retour brengen op jullie adres?
Dat kan zeker, indien het voldoet aan de retourvoorwaarden kunnen we dit ook op ons bezoekadres afhandelen.
Kan ik ook meerdere labels aanmaken voor de retourzending?
Dat is mogelijk, je kunt tot 4 extra labels kosteloos aanmaken in de retourenportaal.
Klik dan rechts onder op “Extra zending aanmaken”
Als je meer dan 4 labels nodig hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Kan ik producten die zwaarder zijn dan 30KG of die langer zijn dan 150cm ook terugsturen?
Ja, uiteraard! Helaas kan dat niet met de standaard aangegeven transporteurs vanwege het formaat en gewicht. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice, de retourtarieven zullen dan per specifiek product weer anders zijn.
Hoelang duurt het voordat ik mijn geld terug heb?
Zodra het pakket fysiek bij ons is aangekomen, ontvang je binnen 2 werkdagen de bevestiging van de terugbetaling per e-mail. Afhankelijk van de betaalmethode staat het geld binnen 2-5 werkdagen weer terug op de rekening waarmee ook betaald is.
Ik bestel met de voucher een goedkoper product, wat gebeurt er met de overwaarde?
Stuur ons na bestelling van de nieuwe bestelling een e-mail met het nieuwe ORD nummer, dan maken wij een voucher aan voor de restwaarde.
Ik wil mijn bestelling retour sturen en mijn geld terug ontvangen, hoe doe ik dit?
Wij verzorgen het retourneren graag zo makkelijk mogelijk. Hiervoor vragen we je een retourmelding te doen in ons retourportaal, deze vind je boven aan deze pagina.De kosten van het retour zenden bedragen €5,95, alleen bij het ruilen van artikelen zijn de retourkosten gratis.Je kan direct zelf een retourlabel printen en afrekenen. Na ontvangst van de retour storten wij dan het complete aankoopbedrag weer terug (exclusief verzendkosten).
Mijn product is beschadigd geleverd, wat moet ik doen?
Vervelend om te horen dat het product beschadigd is. Aanhangwagendirect wil kwaliteit leveren en deugdelijke artikelen in dito verpakking. Je kunt het beschadigde product eenvoudig retour sturen en omruilen voor een nieuw product. Hiervoor vragen we je een retourmelding te doen met toelichting in ons retourportaal Wij reageren dan binnen 24 uur met een passende oplossing.
