Retouren

Het kan natuurlijk voorkomen dat je bestelde product niet aan je verwachtingen voldoet of het om een andere reden niet naar wens is. Wij willen het voor jou zo makkelijk mogelijk maken om het product te retourneren. Lees verder voor meer informatie, je kan natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

 

Onze garanties

  • Gratis je product retour sturen met PostNL *
  • 30 dagen bedenktermijn, na ontvangst van je bestelling
  • Na ontvangst van je retour wordt je geld binnen 3 werkdagen teruggestort

Dit geldt enkel voor alle standaard pakketten tot 30 kg en wanneer u zelf de retour aanmaakt in uw account. Neem bij zwaardere pakketten contact op met de klantenservice.

 

Voorwaarden

  • Retour sturen alleen mogelijk voor nieuwe ongebruikte artikelen in originele verpakking
  • 30 dagen bedenktermijn, na ontvangst van je bestelling. Daarna retourneren alleen in overleg met klantenservice mogelijk.
  • Alleen vooraf aangemelde retouren met bijbehorend kenmerk worden in behandeling genomen!

 

 

Retourproces

U kunt in uw eigen account de bestellingen uit het verleden inzien en hier ook een zelf een retour voor aanmaken. Wij zien dan gelijk welke onderdelen u wilt retourneren en sturen u dan per mail het retourlabel toe dat u op het pakket kan plakken.

 

Stappenplan

  1. Maak een account aan met hetzelfde email adres dat je als "gast" gebruikt heeft om te bestellen (als je al een account hebt kan je deze stap overslaan).
  2. Log in op je account
  3. Ga naar Mijn bestellingen overzicht waar je recente orders staan weergegeven.
  4. Klik op 'bekijken' naast de order die je (deels) wil retourneren.
  5. Klik op 'artikel retourneren' om de retourzending aan te maken.
  6. Geef aan welke artikelen je wil retourneren en ook de hoeveelheid.
  7. Omschrijf a.u.b. zo duidelijk mogelijk de reden van het retourneren.
  8. Klik rechtsonder op 'verstuur'.
  9. Na ontvangst van uw retourmelding sturen wij u een verzendlabel toe die u kan gebruiken om de zending bij een PostNL afhaalpunt in te leveren (let op: alleen zendingen tot 30kg kunnen met PostNL verzonden worden, als uw pakket zwaarder is verzoeken wij u contact met onze klantenservice op te nemen).
  10. Na ontvangst en beoordeling van uw retour storten wij het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen weer op uw rekening.

 

LET OP!
Alleen vooraf aangemelde retouren met bijbehorend kenmerk worden in behandeling genomen!

 

retourenformulier    Bekijk de handleiding met screenshots voor extra informatie over het retourproces

 

 


 

Veelgestelde vragen over retourneren:

 

Wat is de status van  mijn retourzending?

In uw account kunt u zien wat de actuele status is van het retour gestuurde artikel. U heeft zelf in de account het retour aangemaakt en wij houden u van de afwikkeling op de hoogte. Zodra de retour is goedgekeurd ontvangt u hier een melding van en wordt het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen aan u teruggestort. Aarzel niet om bij vragen onze klantenservice te contacteren.

 

Ik wil een artikel ruilen

Artikelen kun je ruilen door de artikelen te retourneren en vervolgens gelijk een nieuwe bestelling te plaatsten op de website. Zo zie je gelijk bij de actuele voorraad of het onderdeel nog beschikbaar is. Wij adviseren je bestelling meteen te bevestigen, zeker als de voorraad nog maar gering is. Wij storten dan het aankoopbedrag van de retour gestuurde artikelen weer naar je terug. Zo krijg je het snel het juiste onderdeel thuisgestuurd!

Let op: als je een nieuwe bestelling plaatst om je verkeerde artikel(en) te vervangen, hou er dan rekening mee dat je de nieuwe bestelling opnieuw eerst dient te betalen. Wij kunnen helaas vanwege technische redenen de bestellingen niet met elkaar verrekenen. Na ontvangst van het retour storten wij hier het aankoopbedrag weer van terug via dezelfde betaalmethode.

 

Heeft u gekozen voor een betaalmethode van achteraf betalen?

Indien u de artikelen binnen een week na ontvangst retour stuurt kunnen wij de facturen met elkaar verrekenen. Stuurt u de onderdelen na 1 week na ontvangst retour dan adviseren wij u om contact met ons op te nemen om de beste oplossing te bespreken.

 

Wilt u niet online uw retour aanmaken?

Dan kan dit ook met een formulier dat u zelf kunt invullen. Print dit retourformulier uit en voeg het toe bij de retourzending. LET OP hiervoor moet u dan wel zelf de kosten van het terugsturen voor betalen.

Aanhangwagendirect.nl
Kimslede 10
8447GS Heerenveen 
retourenformulier retourenformulier

 

< Terug naar klantenservice