Retourneren en ruilen

 Op basis van het Herroepingsrecht kan je bij ons binnen 30 dagen na ontvangst een retour aanmelden en het origineel verpakte product naar ons terugsturen. We maken onderscheid tussen artikelen die je wilt ruilen (omdat je liever een andere variant hebt) of een product enkel terug wilt sturen. Het ruilen faciliteren wij gratis en adviseren je graag over een alternatief. Er zijn 2 opties:




RUILEN

Product ruilen

Is het product niet naar wens of past het niet? Wil je het graag ruilen? Dat lossen we graag voor je op. Hierom hebben wij een gratis omruilservice voor artikelen boven de € 20,-  waarbij wij ook de kosten van het retour sturen voor onze rekening nemen. Let wel, het gaat dan om het omruilen van een vergelijkbaar artikel in een andere variant of maatvoering.

Hoe gaat dit in zijn werk?

 

Handleiding retourneren met screenshots    retourenformulier

 

Handleiding omruilen met screenshots

  1. Maak een account aan met hetzelfde email adres dat je als "gast" gebruikt hebt om te bestellen (als je al een account hebt kan je deze stap overslaan).
  2. Log in op je account
  3. Ga naar Mijn bestellingen overzicht waar je recente orders staan weergegeven.
  4. Klik op 'bekijken' naast de order die je (deels) wilt omruilen.
  5. Klik op 'artikel retourneren' om de retourzending aan te maken van het om te ruilen artikel.
  6. Geef aan welke artikelen je wilt retourneren en ook de hoeveelheid.
  7. Geef reden op en de actie "graag ruilen voor een alternatief artikel".
  8. Weet je al welk alternatief artikel je wil ontvangen? vul dit dan in bij " opmerkingen"
  9. Klik rechtsonder op 'verstuur'.
  10. Wij nemen het ruilverzoek in behandeling en nemen contact op om het alternatief te bespreken en retourlabel naar je op te sturen.
  11. Breng het pakket met label naar een afleverpunt van PostNL ((let op: alleen zendingen tot 30 kg kunnen met PostNL verzonden worden, als je pakket zwaarder is verzoeken wij je contact met onze klantenservice op te nemen). ).
  12. Na ontvangst van de retour versturen wij het alternatief gekozen artikel. Eventuele verschillen in prijs worden verrekend.

 

LET OP! Alleen vooraf aangemelde ruil verzoeken met bijbehorend kenmerk worden in behandeling genomen!

RETOURNEREN

Artikelen Retourneren

Wil je een artikel terugsturen en daarvoor je geld terug ontvangen?  De kosten voor het terugzenden zijn voor eigen rekening. Hoe werkt de retourprocedure?

Het kan natuurlijk voorkomen dat je bestelde product(en) wilt terugsturen. Wij willen het voor jou zo makkelijk mogelijk maken om het product te retourneren. Bij vragen of onduidelijkheden kan je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Onze garanties

  • Gratis ruilen als mogelijk alternatief
  • 30 dagen bedenktermijn, na ontvangst van je bestelling
  • Na ontvangst van je retour wordt je geld binnen 3 werkdagen teruggestort

 

Voorwaarden

  • Kosten voor het retour sturen zijn voor eigen rekening (optioneel naar ons antwoordnummer voor € 6,-)
  • Retour sturen alleen mogelijk voor nieuwe ongebruikte artikelen in originele verpakking
  • 30 dagen bedenktermijn, na ontvangst van je bestelling. Daarna retourneren alleen in overleg met klantenservice mogelijk.
  • Alleen vooraf aangemelde retouren met bijbehorend kenmerk worden in behandeling genomen.

 

Retourproces

Je kan in je eigen account de bestellingen uit het verleden inzien en hier ook zelf een retour voor aanmaken. 

 

Handleiding retourneren met screenshots

  1. Maak een account aan met hetzelfde email adres dat je als "gast" gebruikt hebt om te bestellen (als je al een account hebt kan je deze stap overslaan).
  2. Log in op je account
  3. Ga naar Mijn bestellingen overzicht waar je recente orders staan weergegeven.
  4. Klik op 'bekijken' naast de order die je (deels) wilt retourneren.
  5. Klik op 'artikel retourneren' om de retourzending aan te maken.
  6. Geef aan welke artikelen je wilt retourneren en ook de hoeveelheid.
  7. Geef reden van het retourneren op en de gewenste actie.
  8. Klik rechtsonder op 'verstuur'.
  9. Wacht op instructies die je per mail ontvangt en vermeld nadrukkelijk het ordernummer op het pakket of begeleidend schrijven. Dit begint met ORD.
  10. Breng het pakket naar een afleverpunt van een pakketdienst ((let op: alleen zendingen tot 30 kg kunnen met PostNL verzonden worden, als je pakket zwaarder is verzoeken wij je contact met onze klantenservice op te nemen). ).
  11. Na ontvangst en beoordeling van je retour storten wij het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen weer op je rekening.

 

LET OP! Alleen vooraf aangemelde retouren met bijbehorend kenmerk worden in behandeling genomen!

Status van de retourzending

Check de status van de retourzending

Bij iedere status wijziging van de retourzending ontvang je een email met de huidige status.
Hier de uitleg van de verschillende updates van je retour:

  • In Behandeling; De retour melding is in behandeling en in afwachting van ontvangst.
  • Retour Goedgekeurd; De retourzending is ontvangen, beoordeeld en goedgekeurd.
  • Gecrediteerd; De geretourneerde artikelen zijn gecrediteerd en klaargezet voor terugbetaling welke binnen twee werkdagen zal geschieden. Wanneer er gekozen is voor ruilen worden de bedragen met elkaar verrekend en eventueel een betaalverzoek verzonden.
  • Gerepareerd; Het artikel is gerepareerd of u ontvangt een vervangend artikel
  • Afgewezen; De retourzending voldoet niet aan de voorwaarden en wordt afgewezen
  • Geannuleerd; De retourzending is niet langer van toepassing en gecanceld

Veelgestelde vragen over retourneren

Wat is de status van  mijn retourzending?

In je account kan je zien wat de actuele status is van het retour gestuurde artikel is. je hebt zelf in je account het retour aangemaakt en wij houden je op de hoogte van de afwikkeling. Zodra de retour is goedgekeurd ontvang je hier een melding van en wordt het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen teruggestort. Aarzel niet om bij vragen onze klantenservice te contacteren.

 

Wat is het verschil tussen ruilen en retourneren?

Ruilen doe je wanneer je een artikel hebt gekocht welke niet goed past en waarvoor je graag een alternatief wilt hebben. Retourneren doe je wanneer je een artikel terug wilt sturen en daarvoor je geld wilt terugontvangen. We faciliteren beide maar voor retourneren betaal je zelf de verzendkosten en bij ruilen is dit gratis bij artikelen boven een waarde van € 20,-.

 

Ik heb gekozen voor achteraf betalen, wat kan ik doen?

Indien je de artikelen binnen een week na ontvangst retour stuurt kunnen wij de facturen met elkaar verrekenen. Stuur je de onderdelen na 1 week na ontvangst retour dan adviseren wij je om contact met ons op te nemen om de beste oplossing te bespreken.

 

Ik wil niet online een retour aanmaken.

Je kan ook een retour aanmaken met een formulier dat je zelf kunt invullen. Print dit retourformulier uit en voeg het toe bij de retourzending. De producten die je wilt retourneren kun je samen met het ingevulde retour formulier naar het onderstaande adres verzenden.

Aanhangwagendirect.nl
Pompmakker 3
8447 GJ Heerenveen 
 
retourenformulier

 


Artikel is beschadigd of defect geleverd Heb je een product ontvangen welke beschadigd is of niet goed werkt? Dat is niet de bedoeling en willen je graag vragen hierover contact op te nemen via email of telefonisch. Graag ook een toelichting met foto's van de verpakking om eventuele transportschade op de vervoerder te kunnen verhalen.