Een aanhanger in termijnen betalen, Wel zo makkelijk!
Direct gebruik maken van een nieuwe aanhanger die gebruiksgemak oplevert en je efficiënt laat werken maar niet direct compleet hoeft te betalen? Dat klinkt ideaal en is mogelijk door leasing. Deze financial lease constructie zorgt er voor dat je de aanhanger wel direct koopt en na betaling van alle termijnen ook eigenaar wordt. Je maakt gebruik van de investeringsaftrek (voor zover mogelijk binnen je onderneming) en kiest zelf het aantal maandelijkse termijnen.
Gegarandeerde restwaarde na 3 jaar
Omdat we vertrouwen hebben in de aanhangwagens die wij verkopen bieden wij onze lease klanten een restwaardegarantie. Dit betekent dat wanneer je jaarlijks een BOVAG keuring laat doen wij een restwaarde garanderen van minimaal 40% van de nieuwwaarde na 3 jaar bij aankoop van een nieuwe aanhanger. Je hebt dan weer opnieuw recht op de investeringsaftrek en uiteraard de jaarlijkse afschrijving. Uiteraard kan je de aanhanger ook na 5 jaren of andere termijn inruilen voor een nieuwe aanhanger. We bepalen dan de marktconforme inruilprijs.
Iedere drie jaar een nieuwe aanhanger voor een vast laag maandbedrag, dat is toch ideaal!
Hoe werkt de lease aanvraag bij aanhangwagendirect?
We leggen graag stap voor stap uit hoe je vrijblijvend een lease offerte kan ontvangen:
- Maak een keuze uit ons aanbod geremde aanhangwagens en klik op de button financiering aanvragen. Je krijgt dan direct een overzicht van de specifieke aanhanger te zien met mogelijk maandbedrag en ook afschrijving en investeringsaftrek.
- In dit overzicht is ook direct het fiscale voordeel te zien wat voor deze aanhanger van toepassing is. Tevens is er de mogelijkheid om het overzicht te printen en aan je boekhouder te laten zien.
- Wanneer je een lease offerte wil aanvragen kan je hier je bedrijfsgegevens invullen zodat wij de administratie voor je kunnen verzorgen.
- Op basis van de verstrekte gegevens zullen wij geheel vrijblijvend een voorstel maken om deze aanhanger te leasen. Eventuele inruil van de oude aanhanger zullen we hier ook in verwerken.
- Wanneer je akkoord gaat met het voorstel tot leasing zullen wij alle papieren in orde maken en de tenaamstelling van de kentekening verzorgen.
- Alles is dan klaar om met je nieuwe aanhangwagen veilig en vertrouwd onderweg te gaan!
Uitleg aanhanger lease:
Wat is financial lease?
Dit is een lease vorm die vroeger ook wel huurkoop werd genoemd. Je betaalt in maandelijkse termijnen het totale aankoopbedrag met een rentesom. Dit heeft als voordeel dat je niet in 1 keer een groot bedrag hoeft te betalen wat je liever voor inkoop van materiaal gebruikt. Het heeft dus een veel kleinere impact op je liquiditeit positie en biedt je wel de fiscale voordelen van investeren. (Vraag je boekhouder of accountant naar de beste mogelijkheden voor jezelf)
Wat is investeringsaftrek eigenlijk?
Bij de belastingdienst noemen ze dit de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek. Dit betekent dat je bij een investering van minimaal 2400 euro aan bedrijfsmiddelen in een kalenderjaar recht hebt op 28% investeringsaftrek. Dit betekent dus dat je dit bedrag in mindering mag brengen op je bedrijfsresultaat. Dat is dus al een aanzienlijk deel van het totale aankoopbedrag.
Hoe werkt de afschrijving van een aanhanger
De belastingdienst gaat er van uit dat je een nieuwe aanhanger als bedrijfsmiddel in 5 jaar afschrijft. Dit betekent dat je ieder jaar 20% van de aanschafwaarde als waardevermindering mag opvoeren. Dit bedrag mag je ten laste brengen van je resultaat waardoor je weer minder belasting betaald. Na maximaal 5 jaar is de waarde van de aanhanger naar 0 euro afgeschreven.
Hebben wij jou enthousiast gemaakt? Neem contact met ons op!
Financial lease in het kort:
- Vast termijnbedrag
- Na looptijd eigenaar van de aanhanger
- 100% financiering van de aankoopsom ( exclusief de BTW)
- Binnen 24 uur geregeld
- Vaak fiscaal voordeel door investeringsaftrek
- Mogelijk vanaf een aankoopbedrag van 2500,- excl. BTW
Particulier of zakelijk leasen?
Het maakt voor de aanvraag niet uit of u de aanhanger zakelijk of particulier gaat gebruiken. Er mag geen sprake zijn van een negatieve BKR registratie welke wordt getoetst bij de aanvraag. In de meeste gevallen wordt er gekozen voor een looptijd van 60 maanden. Het staat vrij om wel een aanbetaling te doen die op mindering wordt gebracht op het leasebedrag. Als zakelijke klant met een BTW nummer kan je het verschuldigde BTW bedrag niet mee financieren. Je moet zelf de BTW betalen en vervolgens bij je BTW aangifte weer terugvorderen. In ons rekenmodel is de BTW er ook al vanaf gehaald. We gaan dus altijd uit van bedragen exclusief BTW.
Let op! Geld lenen kost geld
Er wordt voor de financiering rente gerekend welke al is meegenomen in bovenstaande termijnbedragen. Wij adviseren je graag wat in jouw situatie de beste oplossing is. Leasing is voor ons een extra service naar onze klanten toe waarvoor in de bemiddeling geen verdiensten tegenover staan.
Feenstra
Geplaatst op donderdag 24 maart 2022 21:17
tel 0651523724
Het zouw gaan om een bedrag van 7000 euro
Horn graag van u
Toon meer