• Incl.Excl.
    BTW
  • Klantenservice
    0
    Sluiten

    Categorieën

    Filters
      Lesley - Vrijdag 27 Maart 2024

      Hoe verwerken wij jouw bestelling?

      Als je bij een webshop een product koopt, vraag je je vast af hoe het verwerkingsproces eigenlijk gaat! Wij gaan in deze blog laten zien wat er gebeurt met jouw bestelling nadat jij een order hebt geplaatst. In ons magazijn laten wij zien hoe de bestelling uiteindelijk via de bezorgservice bij jou thuis geleverd wordt!

       

      Een order plaatsen bij Aanhangwagendirect

      Voordat jouw pakket of bestelling verwerkt kan worden, moet je uiteraard eerst een bestelling plaatsen op onze website. Dat kan uiteraard gemakkelijk online, maar als je er niet uit komt kan je contact opnemen met onze klantenservice! Je kan op de website de gewilde producten selecteren en toevoegen aan de winkelwagen. Als je alles hebt, kan je naar de winkelwagen gaan om de bestelling te bestellen.

       

      Bij het bestellen moet je er op letten dat je je gegevens goed invult, anders kunnen er mogelijke lever- of factuurproblemen ontstaan die je natuurlijk wilt voorkomen! Nadat je al jouw gegevens goed hebt gecontroleerd, ga je door naar de verzending. Daar kan je selecteren om het pakket bij ons af te halen, op te sturen naar jouw huisadres of te laten bezorgen bij een PostNL locatie. Daarna kan je de betaalwijze kiezen en afrekenen, wij hebben verschillende betaalmogelijkheden.

       

       

      De verwerking van je order

      Nadat de bestelling in ons systeem is doorgekomen, maakt ons magazijn een lijst aan met de producten die, door de magazijnmedewerkers, gepakt moeten worden. De bestelling moet altijd zo snel mogelijk verwerkt worden om te kunnen garanderen dat als het voor 17:00 is besteld, de bestelling die dag nog aan PostNL meegegeven wordt. Zodra alle producten die je besteld hebt, gepakt zijn, kan de controle gebeuren. Bij de controle wordt alles wat gepakt is gescand, zodat wij weten of alles gepakt is. Daarna kan het pakket ingepakt worden.

       

      De pickers hebben hun eigen inpakstation, waar ze de orders inpakken. Er zijn verschillende maten dozen om de order in te pakken. Als opvulmateriaal gebruiken wij gerecycled karton, dat versnipperen wij zelf! Hierdoor kan jouw onderdeel niet los in de doos heen en weer vliegen. Daardoor gaan er ook veel minder onderdelen en dozen kapot tijdens transport. Als jouw bestelling goed is ingepakt, plaatsen wij deze op de band en leggen wij deze daarna op de PostNL karren.

       

      Hoe verzenden jullie banden en velgen?

      Eerst verzonden wij de banden en velgen in kartonnen dozen. Helaas hebben wij gemerkt dat de dozen vaak kapot gingen of de banden en velgen beschadigd aankwamen bij onze klanten. Wij hebben nu een nieuw apparaat in ons magazijn, daarmee kunnen wij nu op een mooie en veiligere manier de banden en velgen versturen! De machine sealt de banden namelijk in met plastic, daarmee is het mooi verpakt en kunnen de banden niet bewegen zoals ze in een doos zouden kunnen.

       

      Naast het insealen hebben wij ook de mogelijkheid om pakketten door een omsnoermachine halen. De omsnoermachine zorgt ervoor, zoals de naam al zegt, dat het pakket extra vastgezet wordt met een plastic snoer. Hierdoor kan je pakketten, maar ook twee banden die op elkaar staan, extra goed beveiligen. Dit is een mooie oplossing zodat pakketten onderweg niet open kunnen raken. 

       

      Aflevering pakketten

      Als wij het pakket helemaal ingepakt hebben, kan deze op de rolband richting de PostNL karren. Daar worden ze netjes verdeeld en geplaatst op de juist kar. De zware dozen worden uiteraard onderaan gelegd, zodat deze niet de kleine, lichte doosjes kapot maken. Aan het eind van elke dag komt er een PostNL bezorger alle pakketten ophalen, die gaan meteen naar een PostNL depot. Daar worden ze gesorteerd en gaan ze, als alles goed gaat natuurlijk, de volgende dag al naar jou toe!

       

      Wil je een bestelling plaatsen met producten die groter zijn dan 150 cm of zwaarder dan 30 kg, dan kan dat helaas niet met PostNL mee. Hiervoor gebruiken wij dan een zogenoemde pallet levering. De palletleveringen hebben helaas niet de snelheid van de normale levering, vaak duurt het twee werkdagen. De bezorgkosten voor palletlevering/XL-levering kan je hier vinden!

       

      Aanhangers en vloerplaat levering

      Nu vraag je je natuurlijk af, hoe gaat het dan met aanhangers? Aanhangers en vloerplaten brengen wij zelf naar de bestemming, daar zitten ook andere bezorgkosten aan verbonden. Als jij op onze website een aanhanger besteld, kan je deze uiteraard gratis afhalen. Bezorging zal na bestelling in overleg met de klant worden ingepland, zodat het jou ook goed uitkomt! Met een vloerplaat leveren is deze wijze identiek, wij plannen na bestelling de levering in. Vloerplaten kunnen wij ook nog op maat zagen voor je! Heb je nog vragen, neem contact met ons op!

      BLOG

      Recente artikelen

      Vergelijk 0

      Voeg nog een product toe (max. 5)

      Start vergelijking